نقد و بررسی

از دیجی کالا خرید بکنیم یا نه ؟

از-دیجی-کالا-خرید-بکنیم-یا-نه-؟

سلام خدمت دوستان ، در این مقاله قصد شرح تجربه چندساله تیم تکنو آی تی و دیگر همکاران حیطه تکنولوژی درباره خرید از دیجی کالا و اتفاقات پیرامون بعد از خرید را داریم ، اصلا قصد تخریب دیجی کالا را نداریم و فقط میخواییم تجربه های خرید انواع محصولات دیجی کالا را بیان کنیم ، پس با ما همراه باشید.

نارضایتی-مشتریان-از-دیجی-کالا

کیفیت محصولات دیجی کالا

محصولات دیجی کالا به چند بخش تقسیم میشوند ، محصولاتی که در انبار دیجی کالا هستند و تامین کننده اصلی خوده دیجی کالا میباشد ، و محصولاتی که در انبار های فروشنده ها وجود دارد و دیجی کالا نقش واسط را دارد. همچنین دیجی کالا سعی کرده در شهر های اصلی ایران انبار های مختلفی داشته باشد تا فروشندگان پس از ثبت سفارش محصولاتشان ، محصول را به انبار دیجی کالا تحویل دهند یا از بسته بندی هایی که دیجی کالا در اختیار فروشندگان قرار داده استفاده و ارسال کنند. این مورد رو گفتم تا در هنگام شرح کیفیت محصولات پیش زمینه از محصولات داشته باشید ، محصولاتی که برای خوده دیجی کالا هستند نسبتا کیفیت مناسبی دارند و خود دیجی کالا سعی کرده که از مراجع معتبری محصولات خود را تهیه و بفروشد. پس میتوان گفت اجناس داخل انبار خود دیجی کالا معتبر و اوریجینال بوده و از کیفیت خوبی برخوردار هستند، با این حال نمیتواند از سلامت کامل و اصلی بودن کالا اطمینان خاطر داشت ، زیرا ممکن است دیجی کالا در هنگام خرید محصولات خود اشتباه کند و اجناس بی کیفیتی را تهیه کند ، در همین حال اجناس یا محصولاتی که دست فروشندگان میباشد هیچ گونه پیش زمینه ای بابت کیفیت ، سلامت و اصلی بودن آن ها وجود ندارد و فروشندگان تعهد دادن که محصول واقعی و دقیقا محصولی را ارائه دهند که داخل سایت درج شده است. پس در هر صورت از کیفیت و سلامت کامل کالا نمیتوان مطمعن بود.

کیفیت محصولات دیجی کالا

بسته بندی محصولات دیجی کالا

دیجی کالا و فروشندگان موظف هستند که محصولات را در بسته بندی های خود دیجی کالا بسته بندی و ارسال کنند ، حالا چه از انبار خود دیجی کالا چه از طرف فروشندگان محصول به دست شما برسد فرقی نمیکند ، با یک بسته بندی ثابت همیشه محصولات ارسال میشوند که شامل یک جعبه ، برچسب و لیبیل خود دیجی کالا هست.

بسته-بندی-محصولات-دیجی-کالا

نحوه ارسال مرسولات دیجی کالا

دیجی کالا و فروشندگان موظف هستند محصولات خود را به پیک دیجی کالا تحویل و دیجی کالا از طریق پست ارسال محصولات خود اقدام به ارسال سفارشات خود بکند، میتواند گفت که پست دیجی کالا نسبت به پست مرکزی و تیپاکس بهتر عمل کرده و دقیقا در زمانی که اعلام کرده محصولات خود را تحویل مشتریان داده است.

کارتن بسته های دیجی کالا

پیگیری مرسولات ارسالی دیجی کالا

در این مورد هیچ گونه ایراد یا نقطه ضعفی نمیتوان بیان کرد ، دیجیکالا با زیرساخت های قوی ای که در سایت خود دارد ، لحظه به لحظه قادر به گزارش دهی ارسالی های خود میباشد و هیچ گونه نقصی در این مورد وجود ندارد

نحوه پیگیری مرسولات دیجی کالا

پشتیبانی دیجی کالا

محصولاتی که برای خود دیجی کالا میباشد ، پشتیبانی آن ها به عهده اپراتور های خود دیجیکالا است ، همینطور دیجیکالا سعی کرده که درباره محصولات فروشنده ها هم پشتیبانی ای ارائه دهد ، ولی در ارائه پشتیبانی محصولات فروشنده ها اطلاعات کاملی ندارد و بیشتر از فروشنده ها کمک یا راهنمایی میگیرد ، در عین حال اگر تیکتی درباره اجناس فروشنده ها ارسال کنید ، دیجی کالا جواب تیکت را از خود فروشنده ها دریافت و به شما پاسخ فروشنده را ارائه میدهد.

کیفیت انبار دیجی کالا

مرجوع کردن محصولات دیجی کالا

از آنجایی که اکثر محصولات دیجی کالا مرجوع میشوند ، دیجی کالا سعی کرده که مشتریان خود را راضی نگه دارد و فرایند مرجوع را سریع و بدون هزینه انجام دهد ، پس در مرجوع کردن محصولات نگران نباشید و با پشتیبانی دیجی کالا برای مرجوعی کالا صحبت کنید. سعی کنید که بسته بندی محصول و کارت پستی را در حد امکان سالم نگه دارید.

سیاست مرجوعی دیجیکالا

قیمت گزاری محصولات دیجی کالا

از آنجایی که دیجی کالا با مراجع قوی ای ارتباط دارد ، محصولات خود را به بهترین قیمت ارائه میدهد ، ولی محصولات فروشنده ها نسبت به اجناس خود گرون تر میباشد ، دلیلش هم 19 درصد کارمزد و سودی است که دیجی کالا از فروشنده ها دریافت میکند.

همچنین باید به این نکته تاکید کرد که محصولاتی که آف یا تخفیف میخورند در اصل هزینه ای است که فروشنده بابت نمایش ویژه روی محصولات خود به دیجی کالا داده و دیجی کالا همان هزینه را به عنوان تخفیف روی محصولات فروشنده اعمال میکند ! پس نمیتوان گفت که تخفیفات واقعی میباشند ، بعضی اوقات هم بوده که دیجی کالا واقعا به صورت واقعی تخفیف ارائه کرده است که اکثر این تخفیف های واقعی بابت پرداخت ها ، مسابقات ، یا هزینه هایی است که با سایت ها یا ارگان های طرف قرار داد دیجی کالا انجام شده است ، و اینکه اگر قصد استفاده از تخفیف های دیجی کالا را دارید نهایت دقت خود را خرج کرده که مبادا تخفیف روی حالت خاصی وجود داشته باشد که شما از آن اگاهی ای نداشته باشید.



درصد سود و کارمزد فروشندگان دیجی کالا

سود فروشنده ها وابسته به یک سری قانون ها و محدودیت ها میباشد ، به عنوان مثال ؛

کتاب جنگ و صلح انتشارات نظاره با قیمت 460 هزار تومان توسط خوده انتشارات ارائه میشود ، ولی دیجیکالا همین کتاب را با 30 درصد پایین تر از قیمت به فروش میرساند ، دلیلش هم تخفیفی است که دیجی کالا از خود انتشارات گرفته و درصد سود را تایین و قیمت خود را اعلام کرده ، خیالتان راحت که هیچ محصولی زیر قیمت بازار به فروش نمیرسد، فروشندگان هم مجبور به قیمت گزاری بیشتری نسبت به قیمت اصلی اجناس خود هستند ، زیرا با جمع مقدار کارمزد و سهم دیجیکالا چیزی در حدود 19 درصد سهم دیجی کالا بابت ارائه فضایی برای فروش به فروشندگان میباشد، که این درصد حتی قیمت بسته بندی را هم شامل میشود.

تحویل بار به انبار دیجیکالا

جمع بندی

اکثر همکاران و دوستانی که تا به الان از دیجی کالا خرید کرده اند ناراضی بوده و دلیلی که ارائه دادن هم منطقی بوده ، الانه دیجی کالا عمده درامد خود را از تبلیغات و جا به جایی پول به دست میارد. و دیجی کالا خیلی وقت است که دیگر فروشگاه مناسبی نمیباشد و الان صرفا جنبه یک منبع موثق برای دریافت قیمت یا توضیحاتی درباره محصولات میباشد.

5 نظر در “از دیجی کالا خرید بکنیم یا نه ؟

  1. علیرضا گفت:

    خیلی جالبه ، منم تجربه خوبی از دیجی کالا نداشته ام !

    1. master گفت:

      ممنون که تجریبات خود را با ما به اشتراک گزاشتید

  2. فرهاد گفت:

    طی این چندسالی که دیجیکالا هستش هنوز قسمت نشده ازش خرید کنم ! با خوندن نوشته شما ی دلگرمی برام ایجاد شد که واقعا قسمت نبوده خرید داشته باشم

    1. master گفت:

      پس واقغا قسمت نبوده

  3. Zahra گفت:

    من چند باری که خرید کردم مشکلی نداشتم ولی از اصل بودن کالا اطلاعت درستی نداشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *